Sunday, October 2, 2011

PEMANTAUAN PLN MENEMBAK

TARIKH : 30 SEPTEMBER 2011
TEMPAT : LAPANGSASAR MENEMBAK BATU PAHAT, JOHOR

Pada jam 8.30 pagi bertarikh 30hb September 2011, SDO membuat pemantauan di Lapangsasar Menembak Batu Pahat, Johor. Beberapa perbincangan dibuat bersama jurulatih-jurulatih Pelapis Negeri dan juga SUKMA Johor 2012 sebelum ketibaan En. Giam Fook Pang (Pengurus Sukan Pelapis Negeri, Cawangan Pelapis MSNM) bersama En. Hafiszal Tukemin (KUN USPTN Johor). Kedua-duanya tiba lewat pada jam 12.30 hari selepas memantau PLN Sukan Gimrama terlebih dahulu.

Sepanjang pemantauan, Jurulatih En. Subari memaklumkan beberapa perkara yang perlu dibincangkan bersama MSNM berkenaan keperluan peralatan senjata api, aksesori, naiktaraf lapangsasar dan juga perlantikan semula JLN Mr. Nikolaev Victor. Manakala, kehadiran atlet agak memuaskan walaupun kehadiran mereka berperingkat kerana lapangsasar ini sentiasa dibuka mulai jam 9.00 pagi sehingga 6.00 petang. Ini kerana tiada masa ditetapkan kepada atlet-atlet bagi memudahkan mereka hadir selepas aktiviti sekolah ataupun selepas tuisyen. Jurulatih memaklumkan bahawa ada beberapa orang atlet wanita yang boleh diketengahkan untuk acara rifle buat pertama kali bagi Negeri Johor. PPN sempat berbual akan perkara ini bersama atlet-atlet tersebut dan berharap agar mereka akan terus kekal dalam acara ini.

Jurulatih memaklumkan tarikh-tarikh TID yang akan dijalankan sepertimana tahun 2009 dan 2010 yang lalu. Pada kali ini 9 buah sekolah telah ditetapkan untuk proses pemilihan awal sebelum pemilihan secara spesifik oleh pihak ISN Kuala Lumpur. Pihak USPTN Johor berharap agar segala program yang dirancang dari awal tahun dapat dianjurkan dengan baik.


 
  Tunjuk ajar dari Jurulatih

Pada jam 12 tengahari, KUN USPTN Johor & Pengurus Sukan Pelapis Negeri tiba di lapangsasar sewaktu sesi latihan selesai

No comments:

Post a Comment