Monday, July 20, 2009

KFC-Terengganu Open Regatta 2009

Persatuan Pelayaran Johor meraih 3 emas 1 perak 1 gangsa di Kejohanan KFC-TERENGGANU OPEN REGATTA 2009 yang bertempat di perairan Pusat Persatuan Perahu Layar Terengganu (TESA) pada 04 - 07 Jun 2009 baru-baru ini. Kejohanan tersebut terbahagi kepada 5 kategori iaitu kategori Laser Standard, Laser Radial, Laser 4.7, Optimist dan International 420.

Adik Mohd Farhan atau nama panggilannya "MOON" menyinar di Kejohanan Terengganu Open Regatta 2009 dengan mendapat emas mengatasi peserta dari negeri lain dengan memperolehi mata saingan sebanyak 19 mata. Adik Mohd Farhan berkata walaupun angin di Terengganu tidak stabil, ini tidak bermakna boleh mematahkan semangatnya untuk mendapatkan emas buat dirinya,persatuan sekali gus untuk negeri Johor.

Antara Pelayar Johor yang berjaya membawa pingat untuk Persatuan Pelayaran Johor ialah Adik Mohd Farhan b Kamardin (emas), Adik Nurshazrin Bte MOhd Latif (emas), Adik Muhammad Ahda b Jamil (emas), Adik Hakim b Wagiman Sarmin (perak) dan Adik Firdaus b Othman (gangsa).

En Nordin Daud,Pengurus Pasukan Pelayaran Johor berkata, saya bangga menjadi pengurus Pelayaran Johor kerana pelayar Johor berjaya melangkah satu lagi tapak kejayaan buat Persatuan Pelayaran Johor (PPJ), Kejayaan di Terengganu menambahkan lagi keyakinan saya terhadap pelayar Johor untuk mendapat lebih banyak lagi emas dalam Kejohanan-kejohanan besar yang akan diadakan di malaysia pada tahun 2009 ini.

Atlet Negeri Johor

Perbincangan antara Jurulatih

Senaman Pagi

BERITA OLEH: MOHD YUSOF B IBRAHIM


No comments:

Post a Comment